מוקירים את שורדי השואה בכפר סבא: בנות ובני הנוער יחלקו פרחים לשורדות ולשורדים

בנות ובני הנוער בכפר סבא יחלקו ל-1,750 שורדות ושורדי שואה בעיר מכתב הוקרה מראש העיר, בצירוף פרחים, כחלק מפרויקט מיוחד, “פרח לניצול”.

במסגרת היוזמה, גויסו בהתנדבות עשרות בנות ובני נוער מהעיר, שיחלקו היום (שני) ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ובמהלך השבוע, את המכתבים בליווי פרחים לכל שורדות ושורדי השואה המתגוררים בעיר – כאשר אלה יונחו על סף ביתם.

ראש, העיר, רפי סער: “אנו מחבקים את כל שורדות ושורדי השואה בעירנו וכולנו מתייחדים עם זכר הנרצחים. במיוחד היום, עידן ימי מגפת הקורונה, חובתנו המוסרית והאנושית לדאוג לניצולים שעדיין בחיים, להקל את שגרת יומם ולדאוג לכל מחסורם. להבטיח להם שאנחנו כאן בשבילם.

בימים אלה, בהם האחדות והערבות ההדדית ניכרים בכל עבר, אני שואב אופטימיות מהנוער הנפלא שלנו, שמסייע לזקנים ולמבודדים בביתם, מהתושבים שמתגייסים למי שידו אינה משגת – זו כוחה של החברה והקהילה בה אנו חיים. אני מאחל בריאות ואריכות ימים לכל שורדות ושורדי השואה בעירנו ובעולם. בזכותכם ‘עם ישראל חי וקיים'”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, דני הרוש: “מחר, ערב יום השואה, נתייחד כולנו עם זכר ששת המיליונים שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים, רק בשל יהדותם. בכפר סבא חיים ומתגוררים 1,750 שורדות ושורדי שואה, המקבלים סיוע דרך ועדה עירונית, עמותות, אגף שירותים חברתיים-קהילתיים ומתנדבים. נמשיך לעמוד לצדם ולסייע להם, תוך שאנו מצווים לספר את סיפוריהם ולתעדם. אני מודה לכל בנות ובני הנוער הלוקחים חלק בפרויקט זה”.

חבר המועצה ומחזיק תיק נוער וצעירים, אמיר קולמן: “בימים אלה, של ימי הקורונה, ימי הלאום הקרבים מקבלים משנה תוקף. שורדי השואה, מקימי הארץ ובוניה, הם נדבך משמעותי בעמוד האש ההולך לפני המחנה. אני גאה ומברך על כך שבני הנוער בכפר סבא, כהרגלם, נרתמו לפרויקט ‘פרח לניצול’, כמו גם למשימות קהילתיות וחברתיות נוספות, בהובלת אגף חברה וקהילה.
אני משוכנע כי חיבור זה, בין הנוער לשורדי השואה, ישמש נקודת חיבור נוספת בשרשרת הדורות ואני מאחל לשורדי השואה בריאות איתנה וכל טוב”.

תגובות