“דווקא ביום השבת באזור של בתים משותפים”

מאת: אירית מרק

תלונות רבות של תושבים על ההפגנות מול ביתו של גבי אשכנזי בימי שבת “כתושב כפר סבא הגר בשכנות לגבי אשכנזי והסובל קשות מההפגנות הקולניות ומרעישות, אני מבקש להתלונן על ההפרעה החוזרת על עצמה ומתלהמת בבוטות מילולית וצעקנית”, אומר צ. ר “דווקא ביום השבת באזור של בתים משותפים. הסבל של השכנים מסביב, אינו סביר ואסור לעירייה ואו למשטרה, לאפשר שההפגנות הללו יערכו”

צילום: ביקורת בונה

עוד נטען “לא אשכנזי סובל מזה אלא כל מאות השכנים הבאים להפגין אינם מתחשבים בסבלם של מאות השכנים, הם צועקים במגפונים קולניים והכל בשם ‘חופש הדיבור’ או ההפגנה. הדמוקרטיה חייבת למנוע ממפגינים להפריע את מנוחתם ושלוות נפשם של תושבים דמוקרטיים אחרים הגרים בשכנות.

“אני מוחה בתוקף, כולנו בעידן המגפה, לחוצים ביותר ואין מקום או סיבה להתיר למפגינים להוסיף צער וכאב נפשי על תחושות המועקה שהוירוס כבר גורם לאיכות החיים. כאמור, יום המנוחה=שבת, הוא לא יום עבודה. מעבר להיבט היהודי או ההלכתי, זה יום של רענון וחידוש המצברים, זה יום שאסור לאף אדם, להפריע ולקלקל את מה שהיום הזה פועל. הוא המשרה שלווה ונותן מזור לנפש, הוא מקור של איזון ואגירת כוחות ויכולות, להמשך התמודדות ביום יום, הרגיל וכל שכן, בזמן כה רגיש בעת המגפה”. 

ירמי קדושי שחקן ויוצר, תושה העיר הגר בסמוך, התלונן אף הוא בנושא “אם המשטרה לא היו מאשרים להם הם היו עושים רעש בתקשורת. הביקורת שלי זה עליהם שמראש הם מבקשים בשבתות ובשעות מוקדמות והמטרה שלהם להציק לתושבים זה חוסר התחשבות וזלזול. המשטרה לא קבעה להם מתי להפגין הם ביקשו את היום והשעה והמשטרה שעובדת עפ חוק אישרה להם כי לא היתה להם עילה לא לאשר. “הביקורת שלי נשארת מול אותם מארגנים של ההפגנה שתפיסת העולם שלהם לזלזל ברגשות של ציבורים אחרים. לפי דעתי זה לעשות דווקא לחלל שבת בראש חוצות ולהראות לכולם כמה הם מזלזלים בדת היהודית ובערכים של מדינת ישראל”.

תגובות