זעקת אב לחמישה ילדים למשרד השכון:”אל תפנו אותנו הבית, אין לנו לאן ללכת”

מאת: אירית מרק

זו פניה נואשת של אב לחמישה ילדים מכפר סבא. אמם של הילדים נטשה את המשפחה והאב נשאר לבד לגדל את הילדים.
לאבא חובות גדולים וכבדים והוא בהליך של פשיטת רגל. פניות של אזרחים רבים התקבלו בתגובה לכתבה בקבוצת כפר סבא שלנו.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער מעורב ופועל בכל כוחו לסייע בנושא.

 

לפני כחודש וחצי לאחר שנאלץ לעזוב דירתו השכורה, פלש האבא לדירת עמידר, במזרח העיר כפר סבא, דירה שעמדה שנתיים ריקה!

מאחר ולאב חובות גדולים והוא מוגבל בבנק, אין לו פנקס המחאות ולכן נוצרת לו בעיה בשכירות – הוא יכול לשלם חודש בחודשו בוודאות כי מקבל סיוע בשכר דירה.

למרות שהדירה עמדה שנתיים ריקה ובגלל הפלישה, משרד השכון הודיע לאבא כי ביום ראשון ישלח משטרה לסלק את האב עם הילדים מהבית. אין למשפחה לאן ללכת ובעצם זה אומר שהם נזרקים לרחוב.

אני מבקשת מכם בכל לשון של בקשה לנסות למצוא בעל דירה בכפר סבא שיסכים להשכיר לאבא וחמשת ילדיו שננטשו עי אמם, דירה. לא משנה גודל הדירה, האב מוכן להכנס לכל דירה ומתחייב לשלם חודש בחודשו.

מדובר באבא אכפתי מאוד, עובד באופן מסודר וקבוע, שמנסה להעניק לילדיו את כל מחסוריהם.
הילדים כמובן נמצאים בטיפול גם עקב המצב הנפשי אליו נקלעו לאחר שאמם עזבה את הבית.
זה אחד הסיפורים הכי עצובים שנתקלתי בהם.

האבא לא מבקש שתרחמו או תתרמו, רק מבקש קורת גג לילדיו, דירה שיוכל לשלם את שכ”ד החודשי מדי חודש.
אז בבקשה נסו לעזור, בררו בסביבתכם, אם יש בעל דירה שיהיה מוכן להשכיר דירתו כאמור בתנאים אלו. נקווה גם שמשרד השכון ימצא לו דירה בהקדם בה יוכל להשתכן בקביעות.


בבקשה העבירו, נסו למצוא כי אחרת ביום ראשון הם ברחוב.
מי שיכול לעזור בבקשה לפנות אלי בווטסאפ 0509832222 אירית מרק

 

תגובת חברת עמידר :”החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד הבינוי והשיכון, לו גם הסמכות לאשר את הקצאת הדירות. הדירה טרם אוכלסה, מאחר שבמסגרת המדיניות שאנו מובילים להגדלת היצע הדירות ומיצוי זכויות הבנייה בנכנסים, נערכו בדיקות מול הרשויות כדי לבצע בדירה האמורה הרחבות, ולהוסיף במקום עוד שתי יחידות דיור חדשות ומנוגשות- לטובת יצירת מענה למשפחות נוספות הזכאיות לדיור ציבורי. לצערנו הדבר לא אושר, והדירה מיועדת למשפחה ובה רתוק לכיסא גלגלים. הדירה הייתה פנויה בשל התהליכים הכרוכים בקבלת ההיתרים הנדרשים להרחבתה ולהתאימה לצורכי המשפחה”.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר :” המשרד מכיר ומלווה את אבי המשפחה נה מימש כל חודש סיוע בשכ”ד. אתמול ועדת חריגים אישרה לפנים משורת הדין סיוע מוגדל בסך 3,900 ₪ , לשכירת דירה בשוק החופשי. זהו הסכום הגבוה ביותר שניתן לזכאים.
באשר לבקשתו לקבלת דירה בשיכון הציבורי ,לא ניתן לדון בבקשה כל עוד המבקש פולש בדירה ציבורית. נציין, כי מ האב פש לדירת קרקע המיועדת למשפחה ובה נכה רתוק לכיסא גלגלים, המשפחה ממתינה לכך שיתקבלו ההיתרים הדרושים מהרשויות להרחבת הדירה והתאמתה לצרכיה ולכן לא אוכלסה עד כה”.

תגובות