בקר טמפרטורה – שימושים נפוצים

בקר טמפרטורה – שימושים נפוצים

אילו בקרי טמפרטורה יש בשוק ולמה הם משמשים? מהם היתרונות של בקרי הטמפרטורה? אילו פתרונות בקרת טמפרטורה מתאימים לעסק שלך? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

במפעלים, במחסנים לוגיסטיים, בחדרי שרתים, במעבדות ובמקומות רבים נוספים מתקינים מערכת בקרת טמפרטורה לשמירה על טמפרטורה אחידה כדי להגן על ציוד, חומרים ומוצרים שונים המאוחסנים בחלל מסוים. זו מערכה נפוצה בתעשייה ולבקרי הטמפרטורה יש תפקיד חשוב וקריטי בסביבות שונות, לדוגמה בקרת טמפרטורה בחדרי קירור והקפאה, במחסני מזון ותרופות, במרכזים ומחסנים לוגיסטיים, במפעלי הייצור השונים, בתעשיות הכימיות והדלקים ועוד.

שימושים נפוצים של בקרי טמפרטורה

מערכת בקרת טמפרטורה כוללת בקר וחיישנים, זו מערכת מתקדמת טכנולוגית המיועדת לשמירה על טמפרטורה מסוימת או על טווח טמפרטורות בחלל מסוים. המערכת מודדת את הטמפרטורה בחלל מסוים ומסוגלת לתפקד בסביבות שונות ובתנאים קשים וקיצוניים, עם זאת חשוב להשקיע בבקר איכותי ואמין העומד בתקנים המחמירים ביותר ומיוצר בתהליכי ייצור חדשניים.

השימושים העיקריים של בקרי הטמפרטורה הם:

 

  • בקרת טמפרטורה בחדרי קירור – המערכת אחראית על שמירת טמפרטורה אחידה בחדרי קירור, המערכת חוסכת משאבים, מנטרת את הטמפרטורה כל הזמן ומפעילה או סוגרת את הקירור בהתאם לטווח הטמפרטורות שנקבע מראש. ניתן למצוא בקרי טמפרטורה בחדרי קירור במפעלי מזון, אלקטרוניקה, תרופות, קוסמטיקה וכדומה.
  • בקרת טמפרטורה בחדרי שרתים – אחד השימושים העיקריים של בקרי הטמפרטורה הוא שמירה על טווח טמפרטורות מסוים בחדרי שרתים. חשוב לדעת כי השרתים מתחממים מהר לכן יש לדאוג לקירור קבוע ואחיד בחלל על מנת להגן על הציוד היקר ועל הנתונים המאוחסנים בשרתים.
  • בקרת טמפרטורה ברשתות שיווק – בכל רשתות השיווק יש חדרי קירור גדולים ומקררים תעשייתיים, מערכת בקרת טמפרטורה מבטיחה שמירה על מוצרי המזון, תוצרת חקלאית (ירקות, פירות וכדומה), בשרים בקירור והקפאה ועוד.
  • בקרת טמפרטורה במפעלים וקווי ייצור – במפעלי תעשייה שונים יש קווי ייצור בהם חייבים להקפיד על טווח טמפרטורות מסוים, המערכת שומרת על הטמפרטורה הרצויה ומבטיחה ייצור תקין בהתאם לתקנים המחייבים.

 

  • בקרת טמפרטורה במרכזים ומחסנים לוגיסטיים – יש מרכזים לוגיסטיים רבים ברחבי הארץ בהם מאחסנים מוצרים, חומרים וציוד, יש לשמור על טווח טמפרטורות מסוים בהתאם לתקנים מחמירים, המערכת מבטיחה שמירה על הטמפרטורה והגנה על הפריטים המאוחסנים במקום.

מהם היתרונות של בקר טמפרטורה?

בקר טמפרטורה איכותי ואמין שומר על הטמפרטורה הרצויה בחלל מסוים, הבקר מסוגל לשלוח התרעות בזמן אמת על חריגה בטמפרטורה, ניתן לתכנת את הבקר מרחוק באמצעות תוכנה ייעודית, ויש אפשרות לפקח ולבדוק את הטמפרטורה בכל עת באמצעות ממשק ייעודי ודפדפן באינטרנט או בסמארטפון. הבקר מאפשר לאתר תקלות בזמן ולהגן על הציוד היקר, כמו כן אפשר לחבר ציוד קצה נוסף לבקר כדי להפעיל מערכת קירור עקב תקלה או חריגה בטמפרטורה, להפעיל צופר ועוד.

הכתבה באדיבות חברת idp, החברה המובילה בישראל לפיתוח, ליבוא ולשיווק פתרונות זיהוי, בקרה ותקשורת. 

תגובות