“פארק תעסוקה המוביל” להתחדשות אזור התעשייה הישן בכפר סבא יוצאת לדרך

בניית יחידות דיור קטנות, הוספת שטחי מסחר, תעסוקה ובילוי, פיתוח המרחב הציבורי ושיפור מערך התחבורה – תוכנית “פארק תעסוקה המוביל” להתחדשות אזור התעשיה הישן תעש בכפר סבא יוצאת לדרך.

מאת: אירית מרק

 

מדובר בתוכנית שקידומה החל עוד בשנת 2014, אך נעצרה במהלך שנת 2018. עם כניסתו של ראש העיר רפי סער לתפקיד, הוחלט לבחון את התוכנית מחדש ולגבשה בהתאם למציאות המשתנה, בין היתר תוכנית המטרו שבמסגרתה יוקמו שבע תחנות בכפר סבא, שתיים מהן בקרבת אזור התעשייה – ולקדם את התוכנית.

ראש העיר, רפי סער: “מטרת התוכנית היא להביא להתחדשות אזור התעשיה הישן לכדי רובע עירוני חדש ופעיל, הנותן מענה לדרישות התעסוקה העירוניות החדשות, בין היתר פנאי ובילוי, והקמת יחידות דיור קטנות למגורים. מדובר בתוכנית מהפכנית לעיר כפר סבא, הנושאת בשורה לבעלות ובעלי העסקים המקומיים ושדרוג של כלל המרחב הציבורי באזור לרווחת התושבים ובאי המקום, ומציבה את כפר סבא בראש הערים בישראל בהן מבקשים חברות ועסקים לקבוע את מושבם”.

תוכנית ההתחדשות לאזור התעשייה כוללת, בין היתר, שינוי מגמה למעביר מתעשייה כבדה ורועשת לתעסוקה עתירת ידע, המשלבת כאמור מסחר, פנאי ובילוי, תוך הפקדה מרבית על איכות הסביבה, שילוב תעשייה זעירה במתחם, שיפור והרחבת מערך התחבורה הציבורית לרבות שימוש בקו המטרו, סלילת שביל אופניים ושדרוג המרחב הציבורי כולו, בשילוב פארק כפר סבא ופארק המוביל.

עוד כוללת התוכנית בנייה של 1,360 יחידות מגורים קטנות של עד 50 מ”ר, הפונות לשטחים הירוקים ומיועדות לאוכלוסיות מגוונות – ביניהם דיור לצורכי מעונות לסטודנטים, דיור להשכרה ארוכת טווח, דיור מוגן או דיור קהילתי.

עוד כוללת התוכנית חלוקה של המתחם לשלושה אזורים, כאשר אזור אחד יהיה לייעודים המעורבים במגורים, אזור שני לעסקים שונים ואזור שלישי לרצועת המוביל הארצי, הקיימת כבר היום.

בנוסף, על פי התוכנית תיסלל באזור רשת שבילי אופניים המקשרת את האזורים השונים באזור התעסוקה ואת השכונות הגובלות בו, כמו גם הסדרת ייעודים לשטחי ציבור ושטחים פתוחים

מהנדסת העיר, עליזה זיידלר-גרנות: “אני גאה להיות שותפה להובלת תכנון חדשני וייחודי העונה על הסוגיות שעלו רק לאחרונה, כתוצאה ממשבר הקורונה והיא העבודה בסמיכות לבית. אנו יוצרים רובע תעסוקה חדש, המשלב תעסוקה מגורים ובילוי, כך שתושבי העיר יוכלו  להשתמש במקום בכל שעות היממה וליהנות מפארק תעסוקה מתקדם ואיכותי, המשלב את כלל השימושים המתקיימים בעיר, בתוך רובע אחד חי ותוסס התחום בין הפארק העירוני הפתוח לפארק המוביל – שיפותח אף הוא במסגרת תכנית זו, כל זאת בסמיכות לשתי תחנות מטרו המתוכננות בו ויהוו מקור לתנועה ותחלופה של משתמשים ובכך להעלות את חיוניות המקום והצלחתו גם בעתיד”.

הדמיה: “פרייס פילצר יעבץ אדריכלים”

תגובות