גני ילדות בכפר, בכפר סבא: 14 משפחות נותרו ללא מענה

מאת: אירית מרק

14 משפחות אשר נותרו ללא מענה, זועמות על החברה העירונית לתרבות הפנאי בכפר סבא האחראית על גני ילדות בכפר. במכתב שהעבירו ההורים לחברה הכלכלית תחת הכותרת “היעדר מתווה חזרה לשגרה לילדי גן הבוגרים -ילדות בכפר”, צוין כי לאחר קרוב לחודש וחצי של ישיבה בבית, ציפו ההורים – כחלק מהחזרה לשגרה במשק ובמערכות החינוך בתום הסגר לחזרת ילדיהם לגן.

הצטרפו ל- 25 אלף תושבי העיר החברים בקבוצה > כפר סבא שלנו 

“רק ביום ב’ בשעה 30:17 – חצי יממה בלבד לפני פתיחת הגן – טרח צוות הגן לכנס את הורי הגן לשיחה, להצגת “מתווה” החזרה. המתווה המוצע כלל הפרדת קבוצת הבוגרים לשתי כיתות, כאשר 14 ילדים הועתקו לגן חדש – בקצה השני של העיר – והצוות שיועד להם לא כלל איש מהצוות הקבוע שלהם, זאת לאחר שהות של מעל חודש ימים בבית”.

בעקבות הצגת “המתווה” נשלח מכתב מטעם הורי הגן במסגרתו נתבקשה הנהלת הגן למצוא פתרון חליפי. ההורים הציגו בקשות פשוטות – כגון: הצבת איש צוות בכיר מהגננות המובילות שעבדו עם הילדים השנה, או בשנה הקודמת ובחינת אפשרות לרוטציה בין הקבוצות.

ביום רביעי השבוע בשעות אחר הצהריים, חזרה הנהלת הגן להורים בתשובה מקוממת ומכעיסה, לטענתם, הגורסת שמאחר שכבר נוצרה מציאות בשטח – והגננות כבר משובצות לגן הקבוע – אין בכוונתה לתקן המעוות, ולפיכך לקבוצת הילדים המועתקים ניתן לאתר צוות הכולל מטפלות בלבד גם הן לא מאנשי הצוות הקבועים, או אנשי צוות שהילדים לא מכירים כלל, בשעה שהובהר מראש שפתרון זה לא יהיה מקובל על ההורים.

“אם לא די בכך, העבירה הנהלת הגן הודעה כוחנית לכלל הורי הגן, הקובעת שהלומדים בגן הקבוע יתחילו להיות מחויבים בתשלום מיום המחרת ואלו שהועתקו מיום א’, אלא אם יחתמו על “טופס ביטול” והחזרה לגן לאחר מכן תתאפשר אך ורק על בסיס מקום פנוי. כך ממש. ז. במסגרת ניסיונות ההורים למציאת פתרון הבהירה הנהלת הגן שלא קיימת אפשרות לרוטציה בין הילדים, שכן הדבר נפסל בגלל הוראות המחייבות את הגן. רק בהמשך התברר כי המדובר בהוראות שהנהלת הגן בחרה לאמצן וכלל לא מחויבת אליהן. כלומר: כלל לא נבחן מתווה הנהוג במוסדות חינוך אחרים שיכול היה לתת פתרון לילדים רק בשל רצון הגן “להיות מכוסה”.

“נכון לרגע זה 14 משפחות נותרו ללא מענה, ההורים מאבדים ימי עבודה יקרים, ואילו הילדים מוצאים עצמם מבולבלים, שעה שחבריהם ואחיהם חוזרים לשגרה והם נותרים מאחור. קצרה היריעה מלתאר את הכעס והאכזבה. ט. מצופה מהנהלת הגן לפעול לאלתר לפתרון שוויוני וראוי בין ילדי הגן, שיכלול רוטציה בין הילדים בכיתת הבוגרים )רוטציה של חצי שבוע בין קבוצות הבוגרים בגן הקבוע, או רוטציה של שבוע שבוע
במעבר לגן החליפי(, ואיוש הגן החליפי )ככל ויהיה חלק מהפתרון( בצוות המוסכם על ההורים”.

מעיריית כפר סבא נמסר: “עיריית כפר סבא פועלת תוך ראיית טובת כלל הילדות והילדים ודאגה לבריאותם. במטרה להקל על ההורים ורצון להחזיר את כל ילדי מעונות ‘ילדות בכפר’ לפעילות, וזאת בהתאם להנחיות הממשלה ולמגבלות משרד הבריאות, הוחלט לפתוח שוב את המעונות העירוניים לפעילות. צוותי החינוך וההוראה של מעונות ‘ילדות בכפר’ פעלו לילות כימים, בכדי לאפשר מסגרת פעילות מלאה לכלל ילדות וילדי המעונות (כ-250 במספר) תחת המגבלות השונות.
לשם כך הקצתה העירייה את מבנה גן צבר עבור כיתת הבוגרים של מעון 60, על מנת שלא יוותר אף ילד או ילדה ללא פתרון או מענה.
צוות כיתת הבוגרים כולל מטפלות מקצועיות המוכרות לילדים ומתווה הפעילות יכלול רוטציה, כאשר הכל התבצע בשקיפות מלאה ותוך שיח עם ההורים. גן צבר ייפתח בהתאם להיענות ההורים. כולנו תקווה כי נוכל לחזור בהקדם לשגרה ומאחלים לכל הילדות והילדים המשך פעילות מהנה”.

תגובות